Käsitteen tiedot
Käytettävä termi
crossmedia
Yläkäsite
Ohjaustermit
- cross media
- cross-media
- monimediaalisuus
- monimediaisuus
- monimediallisuus
Huomautus
- Sanalla on monia merkityksiä. 1) Yksittäisen mediatuotteen markkinointi useilla eri markkinoilla ja vaihtelevissa yhteyksissä, esim. elokuvan markkinointi kirjojen, sarjakuvien ja pelien kautta. 2) Saman mediatuotteen sekakäyttö eri välineissä. Tällaista on esim. juttu, jonka aihe on haettu jonkin toisen median sisällöstä, lehdessä julkaistun artikkelin jatkuminen verkkoversiona tai tv-sarjaan liittyvien tapahtumien seuraaminen verkossa. 3) Usean eri mainosmedian samanaikainen käyttö tarkoituksessa, että mainostaja tavoittaa eri kanavien kautta tehokkaasti haluamansa kohderyhmän
Kuuluu ryhmään
URI
http://www.yso.fi/onto/ysa/Y171369
{{label}}
{{#each values }} {{! loop through ConceptPropertyValue objects }}
{{#if prefLabel }}
{{/if}}
{{/each}}
{{#if notation }}{{ notation }} {{/if}}{{ prefLabel }}
{{#ifDifferentLabelLang lang }} ({{ lang }}){{/ifDifferentLabelLang}}
{{#if vocabName }}
{{ vocabName }}
{{/if}}